Faaliyet Raporu 2020
Menu

Türk Eximbank’ın Destek Hizmeti Aldığı Faaliyet Konuları

Türk Eximbank, BDDK tarafından 05 Kasım 2011 tarih ve 28106 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Bankaların Destek Hizmeti Alımlarına İlişkin Yönetmelik” kapsamında 2020 yılı içerisinde detayları aşağıda yer alan 12 adet destek hizmeti almıştır:

Destek Hizmet Kuruluşu

Banka’nın Aldığı Hizmet

Fineksus Bilişim Çözümleri Ticaret Anonim Şirketi

Swift Ödeme Sistemleri

Koç Sistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş.

Hazine SAP- Basis (SAP Altyapısı)

BTC Bilişim Hizmetleri Anonim Şirketi

Hazine SAP- Basis (SAP Altyapısı)

İnnova Bilişim Çözümleri A.Ş.

Yazılım Geliştirme Çalışmaları Hizmet Alımı

İş Yazılım Donanım Elektronik Dan. Telekomünikasyon Kırtasiye Tur. Med. İnş. İth. İhr. San. Tic. Ltd. Şti.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi Yazılım Bakım ve Destek Hizmetleri

Datasafe Arşivleme Hizmetleri A.Ş.

Arşiv Yönetimi

Avi Gayrimenkul Yatırım Değerleme ve Danışmanlık A.Ş

İpotek ve Rehin Tesisi İşlemleri

Fu Gayrimenkul Yatırım Danışmanlık Anonim Şirketi

İpotek ve Rehin Tesisi İşlemleri

Modefinance SRL

Rating/Scoring ve Limit Karar Modelleri

Veripark Yazılım Anonim Şirketi

İnternet Şube Uygulamaları

Vizyoneks Bilgi Teknolojileri A.Ş.

Yeni Sigorta Uygulamasının Geliştirilmesi İçin Gerekli Yazılım, Bakım, Eğitim Hizmetlerinin Alımı

TSKB Sürdürülebilirlik Danışmanlığı A.Ş. (ESCARUS)

Sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal risk yönetimi altyapımızın uluslararası uygulamalara paralel olarak ve gelecekteki ihtiyaçlarımız da gözetilerek kurulması ve MIGA garantisi altında, bankalar konsorsiyumundan sağlanan kredinin gerekliliklerinin yerine getirilmesi

Tablodaki destek hizmetlerinin alınmasından önce, ilgili mevzuatın öngördüğü üzere, alınacak destek hizmetleri ile ilgili olarak “Risk Yönetimi Programları” ve bu hizmetlerden doğabilecek riskler ve bunların yönetilmesine ve beklenen fayda ve maliyetlerinin değerlendirilmesine ilişkin “Risk Analizi Raporları” ile birlikte, hizmet alınacak kuruluşların teknik donanım, altyapı, mali güç, tecrübe, bilgi birikimi, insan kaynağı ve ilgili mevzuat gereklilikleri açısından aranan şartları taşıdıklarına dair “Teknik Yeterlilik Raporları” hazırlanmıştır. Söz konusu süreçler sonucunda, tablodaki firmalarla hizmet sözleşmeleri imzalanmış olup bugün itibarıyla hizmet alınmaya devam edilmektedir.

Diğer taraftan, destek hizmeti alınan firmaların niteliklerinden ve sundukları hizmetlerden kaynaklanabilecek risklerin nispi öneminin ölçüldüğü ampirik bir risk değerlendirme çalışması yapılmış ve buna göre destek hizmeti alınan firmalar denetimlere tabi tutulmuştur. Yapılan değerlendirme ve denetimler sonucunda, söz konusu destek hizmetlerinin alınmasında Banka’nın iç sistemlerinin etkin ve yeterli bir şekilde işletilmesini veya iç kontrol ya da iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesini engelleyici seviyede herhangi bir bulguya rastlanmamıştır.