Sıkça Sorulan Sorular

İnternet Şubesine giriş için nasıl kullanıcı kodu/parola alabilirim?

İnternet Şubesi kullanıcısı olabilmek için web sitemizde yer alan Elektronik Bankacılık Sözleşmesi ve İnternet Başvuru Formunu doldurarak bağlı bulunduğunuz Eximbank Şubesi’ne iletmeniz gerekmektedir.

Kredi işlemleri için;

Sigorta işlemleri için;

İnternet Şubesine nasıl giriş yapabilirim?

İnternet Şubemize giriş yapabilmek için öncelikle https://www.eximbank.gov.tr adresindeki ana sayfa sağ üst köşede yer alan İnternet Şubesi butonuna tıklayınız.

Türk Eximbank firma kodu, kullanıcı kodu ve parola bilgilerini doldurarak Giriş butonuna tıklayınız.

Ardından, sistemimizde kayıtlı cep telefonunuza tek kullanımlık SMS şifresi gönderilecektir. İlgili SMS şifresini girerek Devam butonuna basınız.

Güvenlik Metni alanına istediğiniz bir metni girdikten sonra, Güvenlik Resmi alanında sunulan seçeneklerden tercihte bulunarak Devam butonuna tıklayarak ilerleyiniz.

İnternet şubeye ilk girişinizde güvenlik nedeni ile “Parola Değiştirme” ekranına yönlendirileceksiniz. Bu ekranda, eski parola kısmına, cep telefonunuza gönderilen SMS’deki firma kodu ve kullanıcı kodunun devamında yer alan parola bilgisini girmelisiniz. Yeni parola kısmına ise, ekranın üst kısmında yazan şartları sağlayan bir parola oluşturmanız gerekmektedir.

Ve artık İnternet Şubemizi kullanmaya ve Mobil uygulamamızı keşfetmeye hazırsınız!

İnternet Şube firma kodu ve kullanıcı kodumu unuttum/kaybettim, ne yapmalıyım?

Türk Eximbank İhracat Destek Hizmetleri Merkezimize 0850 200 55 00 numaralı telefon numarasından ya da ihracatdestek@eximbank.gov.tr adresine e-posta yoluyla ulaşarak destek alabilirsiniz.

İnternet Şube hesabım bloke oldu/parolamı unuttum, ne yapmalıyım?

Blokenizi kaldırmak ve/veya parolanızı yenilemek için 0850 200 55 00 numaralı hattımızı 7/24 arayabilirsiniz.

Sesli yönlendirmeyi takip ederek, “bloke ve parola işlemleri” menüsünden blokenizi kaldırabilir, parolanızı hatırlamıyorsanız yeni parola alabilirsiniz. İşlem sırasında firma kodu ve kullanıcı kodu istenecektir. Sonrasında, kayıtlı cep telefonunuza gönderilecek SMS ile işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Sesli yanıt sisteminde bloke kaldırma/parola hatırlatma için hangi işlemleri yapmalıyım?

Sesli yanıt sisteminde Bankamız müşterisi iseniz 1’i, değilseniz lütfen 2’yi tuşlayınız anonsu geldiğinde 1 tuşlanır, sistem firma kodu talep eder, ilgili kod girildikten sonra Bloke ve parola işlemleri için lütfen (*) tuşuna basınız anonsu duyulur. Ardından yapılacak işleme göre aşağıdaki adımlar izlenerek kayıtlı cep telefonu numarasına gönderilen şifre ile bloke kaldırılır ve/veya parola hatırlatma yapılır.

Kredi için 1’i

Lütfen işlem yapmak istediğiniz kullanıcı kodunu tuşlayınız. (Bu aşamada kayıtlı cep telefonuna gönderilen SMS içerisinde yer alan tek kullanımlık şifre tuşlanır.)

  • Bloke işlemleri için 1’i
  • Parola yenileme işlemleri için 2’yi tuşlayınız

Sigorta için 2’yi

Lütfen işlem yapmak istediğiniz kullanıcı kodunu tuşlayınız. (Bu aşamada kayıtlı cep telefonuna gönderilen SMS içerisinde yer alan tek kullanımlık şifre tuşlanır.)

  • Bloke işlemleri için 1’i
  • Parola yenileme işlemleri için 2’yi tuşlayınız

Parola belirlerken nelere dikkat etmeliyim?

Parolanız güvenlik açığı oluşturabilecek doğum tarihi, ad soyad, yan yana 2’ den fazla tekrar eden harf/ ardışık rakamlar, müşteri numarası ya da kullanıcı kodu içermeyecek şekilde belirlenmelidir.

Parolanız, içerisinde en az birer adet olmak üzere büyük harf, küçük harf, rakam ve karakter (nokta, virgül vb) içerecek şekilde en az 6, en fazla 30 karakter uzunluğunda olmalıdır.

Yeni parola oluştururken eski parola isteniyor ve eski parolamı hatırlamıyorum, ne yapmalıyım?

İlk kayıtta veya parola hatırlatma işlemi sonrasında, sistemde kayıtlı cep telefonunuza firma kodu, kullanıcı kodu ve parola bilgisi SMS yoluyla iletilmektedir. Yeni parola oluşturma ekranında “eski parola” alanına bu SMS içerisinde yer alan parolanın girilmesi gerekmektedir. Ardından kurallara uygun şekilde yeni parolanızı belirleyerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.

GSM operatör değişikliği yaptım, telefonuma SMS gelmiyor, ne yapmalıyım?

GSM operatör değişikliği yapmanız sonrasında SMS alamadığınızı belirten bir e-postayı ihracatdestek@eximbank.gov.tr adresine ileterek veya 0850 200 55 00’ı arayarak destek talep edebilirsiniz.

İnternet Şubesinde yapabileceğim işlemler nelerdir?

Kredi Tam Yetkili İnternet Şube Kullanıcısı; kredi başvurusu yapabilir, kullandığı kredileri ve kredi teminatlarını görüntüleyebilir, taahhüt kapama talebi girebilir, kredi ekstresine ulaşabilir, hesap bakiyesini ve hareketlerini görüntüleyebilir, kredi süreçlerine ilişkin bildirimlerin detaylarına ulaşabilir. Ayrıca diğer kullanıcıların rolünü/bilgilerini değiştirebilir, bloke açıp parola hatırlatabilir. Kullanıcıların E-posta/SMS bildirim ayarlarını düzenleyebilir. Her firmada birden fazla tam yetkili statüsüne sahip kullanıcı bulunması mümkündür.

Sigorta Tam Yetkili İnternet Şube Kullanıcısı ise; tüm sigorta işlemlerinde yetkisi vardır. Ayrıca diğer kullanıcıların rolünü/bilgilerini değiştirebilir, bloke açıp parola hatırlatabilir. Kullanıcıların E-posta/SMS bildirim ayarlarını düzenleyebilir. Her firmada birden fazla tam yetkili statüsüne sahip kullanıcı bulunması mümkündür.

İnternet Bankacılığı’nda yapabileceğiniz işlemler aşağıda yer almaktadır.

Sigorta

Poliçe

  • Poliçe İzleme
  • Ödeme ve Mahsup İşlemleri
  • Borç Sorgulama/Ödeme
  • Müşteri Borç Hesap Hareketleri

Alıcı Limit

  • Alıcı Limit Başvurusu/ İzleme/Değişiklik/Yenileme
  • Alıcı Unvan Değişiklik/İzleme

Sevkiyat Bildirimi

  • Sevkiyat Bildirimi/İzleme
  • SSRK Sevkiyat Listesi

Vadesi Geçmiş Alacak Bildirimi

  • Vadesi Geçmiş Alacak Bildirimi/İzleme

Tazminat

  • Tazminat Başvurusu/ İzleme/İletişim
  • Vade Uzatım Talebi/İzleme

Kredi

Kredi İşlemleri

  • Kredi Başvurusu
  • Kredi Başvuru Belgeleri
  • Bekleyen Başvurularım
  • Kredi Kullandırımlarım
  • Teminat Bilgilerim
  • Taahhüt Kapatma Talebi
  • Taahhüt Bilgilerim
  • Geri Ödeme Bildirim
  • Kredi Ekstre,

Müstakriz Hesap Bilgilerim

Firma Bilgilerim

Kullanıcı İşlemleri

  • Kullanıcı Yetkileri/ Ekleme/ Güncelleme
  • Kullanıcı Yetki Güncelleme
  • Kullanıcı Statü Güncelleme
  • Parola Hatırlatma
  • Bloke Yönetimi
  • Engellenen GSM Listesi İzleme

Güvenlik Ayarları

  • Parola Değiştirme
  • Güvenlik Resmi / Mesajı Güncelleme
  • Müşteri Onay İzleme
  • Tanımlı Cihaz Yönetimi